Toenemende drukte en wachttijden aan de telefoon
Wij vragen uw begrip i.v.m. toenemende drukte en wachttijden aan de telefoon
Als gevolg van de corona maatregelen en algemeen personeelstekort in de huisartsenzorg is onze assistenten-bezetting helaas niet altijd maximaal en zijn de gesprekken aan de telefoon vaak uitgebreider, omdat wij meer moeten vragen met betrekking tot klachten gerelateerd aan Corona. Het kan gebeuren dat u hierdoor soms langer moet wachten aan de telefoon. Wij doen ons best het zo goed mogelijk op te lossen. Wij vragen uw begrip en geduld.
Om de drukte te verminderen vragen wij uw medewerking:
- Graag alle niet urgente vragen stellen per e-mail of e-consult via de online patiëntenportaal.
- Afspraken en herhaalrecept kunnen ook online aangevraagd worden via onze online patiëntenportaal
- Bij drukte en lange wachttijden aan de telefoon graag op een ander moment terugbellen
- Vraag uw herhaalrecepten ruim op tijd aan via de herhaalrecepten telefoonlijn of online patiëntenportaal. Houd er rekening mee dat het 2 dagen kan duren voordat een herhaalrecept klaar ligt bij de apotheek.
- Voor administratieve aanvragen zoals verwijsbrieven, lab uitslagen per e-mail of andere schriftelijke informatie graag uw aanvraag per e-mail versturen. Houd er rekening mee dat het 5 dagen kan duren voordat u de gewenste informatie ontvangt.
We kindly ask for your patience regarding increased waiting times on the telephone
Due to the corona regulations and staffing shortages in primary care we are experiencing high numbers of enquiries by telephone and therefore the waiting times can be longer at peak times. We kindly ask for your understanding and patience.
In order to help us minimise the waiting times we kindly ask you to:
- Please ask all non-urgent questions via email or e-consultation on the online patient portal
- Appointments and repeat prescriptions can also be requested online
- During peak hours and longer waiting times on the telephone please call back another time
- Please request repeat prescriptions well in advance. It can take 2 days before the prescription is ready at the pharmacy.
- For all administrative letters and information: please send your request by e-mail. Please be aware that it can take 5 days for your request to be completed.